Dagen och framåt

Idag har jag gjort och klarat den sista tentan på hela utbildningen och jag är såå glaaad!! Snart börjar ett nytt kapitel i mitt liv och det känns så bra!! Det enda som är kvar nu på utbildningen är att fira examen på fredag då min familj kommer hit upp också, sista gången som alla i klassen träffas. Känns lite tråkigt faktiskt. Men har ju heeela fredagsdagen och natten att umgås med dom, vilket jag ser fram emot!
 
Har även fått veta att jag har jobb här i Skellefteå på lasarettet!! :D
Har idag pratat med en av mina chefer och på onsdag ska jag få fara och få mitt schema! Vet att jag ska jobba på medicin 1 och 7 från februari till augusti, dvs. Strokeenheten och den andra avdelningen har blodsjukdomar, diabetes, njursjukdomar och internmedicinska tillstånd. Jag kommer att börja med en AVA tjänst, därför får jag vara på två avdelningar. Och det innebär att de första 4 månaderna så kommer jag alltid att ha en sjuksköterska som går utöver på mina pass, en stor fördel då man går ut i januari.
 
Så det är mycke som flyter på just nu, å det känns såå bra! Nästan för bra haha! Ser verkligen fram emot att få börja jobba som sjuksköterska, har ju väntat 3 pluggår på det!!
 
Och framåt i tiden så kommer jag fira examen med släkt och vänner på lördag i Umeå, och nästa vecka börjar jag att packa och ta mitt pick och pack och flytta till den nya lägenheten! Fick nycklarna igår!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0