13e mars

Hej! Har nyss läst lite om MI (motiverande samtal), för imorrn ska ja till KTC (sjukhuset) å vi ska låtsas att vi är på en hälsocentral me termin 1orna, där vi är sjuksköterskor å ska med hjälp av motiverande samtalsmetodik försöka hjälpa dom med ett problem (sömn, stress, alkohol, tobak, kost eller motion). Och vi ska även ta dom vanliga proverna/testerna som blodtryck, puls, vikt, längd, BMI, blodsocker, Hb osv.

Känns lite nervöst eftersom att vi aldrig fått tränat på samtal såhär förr (och enligt mig väldigt lite allmänt), men ändå väldigt kul å lärorikt!!

Tänkte visa lite av de ja köpt i Umeå;

Halsband ifrån Ur&Penn.

Linne ifrån h&m (liknande den ja köpte, min är tunnare)



Kjol, h&m (har tappat bort min förra)


Dom där tre "sakerna" hade jag bland annat på begravningen.

Jag kan inte förstå att jag snart är klar med utbildningen, MINDRE ÄN ETT ÅR KVAR! Hinner inte ens fylla 23 år haha (är klar i januari).

Och känner även hur mycket jag har utvecklats sen jag började den här utbildningen både på grund utan den och av flytten. Ångrar mig inte ett dugg att ja flyttade till Skellefteå, har varit väldigt utvecklande för mig själv på olika sätt att flytta helt själv till en ny stad man aldrig besökt förr, där man inte kände en kotte!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0