Termin 5!

Tänk vad tiden går fort, igår började jag termin 5 (totalt finns de 6)! Bara ett år kvar tills jag är färdig sjuksköterska :D känns både kul och hemskt haha, kuuul att få börja jobba men hemsk att tiden går så fort å de är så liten tid kvar.

Vi har en kurs nu som inriktar sig på psykiska sjukdomar och ohälsa, funktionsbegränsningar och utvecklingsstörning. Allt är väldigt intressant men svårt.

Idag hade vi en rolig och väldigt lärorik dag då vi var två och två i grupper och skulle spela sjuksköterskor som möter en person med olika psykiska sjukdomar. Hon som spelade psykiskt sjuk var en riktigt duktig skådespelare och eftersom att man inte hade så mycke koll på hur man skulle bemöta dom personerna så vare en riktig utmaning haha. Men vi fick tips efter varje fall!

nu ska ja lägga mig i sängen å se nån film å sen sleepa, blir upp tidigt imorrn.


hatar personer med dubbelmoral å utan empati (speciellt de som ej kan/försöker sätta sig in i andras situationer ett dugg)...


Kommentarer
Postat av: Madeleine

ja tiden går fort, och du är såå sjukt duktig Sara :). Kämpa på gumman <3

2012-01-24 @ 21:57:24
URL: http://madeleeinep.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Sv. Hihi ja, jag får lägga upp en bild på resultatet ;) Vad fort det har gått! Snart är du äntligen klar :)



Håller med dig till fullo om det sista du skriver om! Längtar tills vi ses nästa gng och får uppdatera varandra om livet!

2012-01-24 @ 21:58:47
URL: http://thisispernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0