Donationskort

Igår for jag föbi apoteket och tog äntligen tag i det och skaffade ett donationskort. Har alltid ändå sen ja visste att den fanns vetat att jag ska donera både till transplantation och för forskning. Tänk om det skulle hända ens familj/närmaste någonting och ett organ skulle behövas, då skulle man vara väldigt tacksam över att det fanns tillräckligt många som donerat så att den personen överlever. Därför känner jag och har alltid känt att jag själv vill hjälpa andra, varför vara "envis" och inte istället känna att min kropp kan fortsätta hjälpa människor även efter döden!



Varför jag tycker att det är viktigt att även att kryssa i att dem kan använda mina organ till forskning är självklart för mig, då kanske inte den där personen behöver tex en ny njure eftersom att många har skänkt sin kropp till forskning som redan kommit på att minska risken för just den sjukdomen osv.



Här kan ni läsa mer och anmäla er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0