Prostitution under slöjan Iran

Igår såg jag den här dukumentären!



Man får följa två ensamstående mammor som är tvugna att prostituera sig och ta droger för att klara av att leva, dom tog ofta med sig sitt barn medans dom letade efter män. Man fick även se när en 17 årig flicka ingick "sighe" (som är ett tillfälligt äktenskap för att kunna ha sex lagligt) med en ca 60-70 årig man. Dom berättade även bland annat att tjejer blir vuxna vid 9års åldern och får då straffas som en vuxen person.

Jag har ju själv varit i Iran och min pappa kommer därifrån så jag har fått sett mycke av de fattiga och värre delarna, men aldrig ser man ju det värsta som tex det i dokumentären! Dom flesta av människorna som bor där är så trevliga mot en, men det är lätt att skenet bedrar.

Men jag är glad att min släkt inte är så strikta på bland annat giftermål, att man får gifta sig med vem man vill osv!



Kommentarer
Postat av: Elin

Har också sett den där dokumentären. Hade inte en blekaste aning om detta tidigare, men fyfan vad hemskt må jag då säga. Helt sjukt!

2011-05-25 @ 00:35:16
URL: http://fortuneandfame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0