14 år till salu

Ända sen jag kom hem igår från jobbet tills jag skulle lägga mig satt jag fastklistrad framför en bok i princip, hittar jag en BRA bok så har jag svårt att sluta läsa som säkert många andra också har.



läste boken 14 år till salu, såhär står de på baksidan;

"En skakande svensk historia.

Det här är 14-åriga Tessans egna historia. Hon lever ett välanpassat liv i en mellansvensk stad, med mamma, pappa och syskon. I skolan går det bra och hon älskar stunderna hon tillbringar i stallet.

Men så en kväll raseras allt. På väg hem från stallet blir hon våldtagen av en jämnårig kille. Chockad tar hon sig hem men berättar aldrig för någon om vad som hänt. I stället tar Tessan på sig all skuld för våldtäkten och mår allt sämre.

När en kompis föreslår att de ska sälja sex via nätet för att tjäna snabba pengar tvekar hon inte. Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring och prostitution i jakt på bekräftelse. Genom att sälja sin kropp gång på gång straffar hon sig själv och försöker ta kontroll över situationen. Men snart inser Tessan att hon inte längre har makten över sitt liv. Till slut får hon inte ens betalt av de män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. När hon byter skola för att komma ifrån dem hittar de henne och övergreppen fortsätter. Hennes omgivning märker inte vad som händer. Finns det ingen väg ut ur helvetet?

14 år till salu är en viktig och angelägen bok. Det som hände Tessan kan hända vem som helst. I hennes värld fanns inga missförhållanden innan allt gick snett."


Har inte läst klart den än men flera gånger måste jag stanna å får ont själv av allt som hon blivit utsatt för.
Klicka här så finns det mer information å bland annat en blogg!

Vid tio-elva var ja så trött i ögonen å somnade tidigt trots att ja var ledig idag, men det var såå skönt att vakna vid halv nio idag å känna sig utvilad å pigg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0