En dag på umeå universitet


Min babe, ingen skulle nånsin få göra nå med han!

Hej! Har ganska nyss kommit hem från stan med några från klassen, följde dom till busstation just innan jag drog.

Har varit en väldigt lärorik och krävande dag idag, vid 10 samlades alla i klassen och fick dissekera (i princip) en hel gris. Alla organ satt ihop med bla. vävnader från struphuvudet till njurarna. Man lärde sig och förstod allt mycke bättre efter att ha fått skära och kolla vars allting sitter/är. Haha synd ja inte tog en bild ;)

Senare efter lunch fick vi bland annat palpera (känna/trycka) på olika ben å kroppsdelar, å veta vilka ställen man ska lyssna på hjärtat, me stetoskopet. (ska visa bilder sen, men har inte sladden till mobilen här)

Runt halv 4-4 drog vi ner till stan å kollade runt, å käka.
Måste bara berätta, en kvinna satt med rumpan mot mig när jag åt å sen helt plötsligt lägger hon världens fis, riktigt lång å ljudlig fis. Kan man tappa matlusten mer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0