Tillbaka till verkligheten

Nu är jag i skellefteå igen och just nu så håller jag på att laga mat, eller jag väntar på att potatisen ska bli klar. Fårse vad de blir till, nått me ägg i alla fall.

Sen ikväll blir de nog lite plugg å sen hade jag tänkt se filmen "My sister's keeper".


Källa

Handling: Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator.

Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död.

Källa

 


Kommentarer
Postat av: Jennilie

Efter jag såg ditt inlägg bestämde jag mig också för att se den. Nu sitter jag här med illröda ögon som svider, en nästa som är igentäppt och ett huvud som värker, jag grät konstant i en timme. Usch vilken sorglig film det var! Men bra.

2010-05-02 @ 23:26:38
URL: http://dayswithjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0