Hemma igen från Vilhelmina

Så nu är jag hemma från Vilhelmina, men självklart så glömde jag kameram hos Jenny! 

Men kan ju berätta lite i alla fall om vad vi har gjort, tar en dag i sänder blir lättast så.

Fredag; Kom dit vid 5 på eftermiddagen och sen på kvällen for vi ut med skotern (Jenny, jag, hennes pappa och hennes kusin), men de vi inte visste var att på grund av att de har blivit varmt så hastigt så vare fullt me vatten över isen i sjön. Så vi fastnade med båda skotrarna + släpet, fan att ja inte tog med kameran ni skulle ha sett hur Jenny tog sig "iland" hahah!
Sen tänkte jag också på hur hjälpsamma personerna är där jämfört med här i Umeå å stor del av Sveriges befolkning, de var tre ungdomar som kom å en hjälpte till med att få iland släpet. Skulle aldrig hända här, kanske, kanske nån enstaka ungdom.

Senare på kvällen så for jag å Jenny till Vilhelmina (vi bodde hos hennes farbror som bor 4 mil utanför). Vilket liv alla ungdomar har där haha, kör runt fram å tillbaka på samma gata hela kvällen.

Lördag; Då for vi till Kittelfjäll med bilen allihopa, åkte inga skidor för vi hade inte kläder till de. Sen när vi var hemma for jag å Jenny å körde lite skoter och gick ut en långprommis me hunden (jennys farbrors hund), var skönt i uppförsbackarna då den drog upp en haha. Sen på kvällen gjorde vi en eld utanför huset och grillade korv å pinnbröd.

Söndag; idag så vaknade vi ganska sent men det var i alla fall soligt ute så har suttit lite å solat ute, sen for vi ut me skotern igen med kärran allihopa å åkte en bit. Sen vid fyra så for vi hem, nu när jag kom hem har jag bara farit å käkat pizza med Jenny å kört runt lite i hennes bil.

 

Nu ska jag ringa till en kompis å sen måste jag skriva lite anteckningar på datorn från skolan, hare bra!

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0