Studenten!

För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studeeenteeen, Fyfan vad vi är bra!!

 

Ja tänk för att det är vi, som har kämpat nu i tretton år i skolan (inräknat sexårs) och aldrig hoppat av. Även fast man haft det svårt ibland så har man klarat av det!

 

 

 

" Vart ska ni gå klockan fem när alla vi med jobb går hem? Jo ni går upp på sociala och sen går ni ner på systemet!"

 

Så lät våran slogan på vagnen, från Håkan Hellströms låt. Det betyder för dom som inte förstår att vi i omvårdnadsprogrammet får jobb även fast det är lågkonjunktur, medan de flesta andra inte får det. Då menar vi inte sommarjobb och det är ju bara en principsak, så det stämmer egentligen inte :P

 

Stämningen igår var helt underbar redan vid champagnefrukosten, men efter jag har suttit ett tag i aulan med alla andra studenter och stämningen var på topp så går brandlarmet. Typiskt att någon jävel ska förstöra för oss, fyfan vilken dålig stil! Ni kan läsa här.

 

Vi fick gå ut på skolgården där vi ska rusa ut senare, och där stod redan föräldrar. Snacka om förstörd stämning, som tur var hade mina föräldrar inte kommit. Även om vi fick komma in igen efter 20 minuter så var stämningen inte alls som det var innan, och det vart stressigt när vi skulle möta föräldrarna. 

 

 

Men annars har dagen varit helt underbar, tack för alla fina blommor och presenter från familj, släkt och Jenny och hennes familj!! 

 

Det enda minuset är att jag har enormt mycket skavsår, kan knappt gå med högerfot! Men sånt får man ta haha.

 

 

 

Tyvärr har jag inga bilder att visa just nu eftersom att Emma har min digitalkamera hemma hos sig, men lägger in direkt jag fått igen den!

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0