Mitt kommande yrke

Jag blir alltid lika glad på mig själv när ja somnar fast ja vet att ja absolut inte borde! Vet inte vad de är men speciellt på morronen då ja tex vaknar halv 8 å vet att ja måste upp för att inte komma försent, ändå somnar ja om.

Har sovit 17-21 nu ikväll, de är också lyckat haha. Upp tidigt imorrn, fårse hur de går :P



Den här bilden går runt på facebook just nu. Och det stämmer ganska bra, tyvärr speciellt på "What I actually do". Tycker att det är så synd att de ska vara så, att sköterskor kommer längre å längre ifrån patienten. Med det menar jag att de blir mer å mer att skriva på datorn å massa att ringa runt till, det tar tyvärr upp mer av tiden än att träffa patienterna. Och enligt mina egna tankar så kommer det nog inte att bli bättre, snarare tvärtom.

Tycker att det är hemskt egentligen att det är så! Enligt mig så finns det väl inget viktigare än att träffa patienterna?? Visst måste man göra saker runt om dom, MEN det ska ändå inte vara viktigare!!

Självklart tycker jag att det ska bli jättekul att gå ut och jobba snart, men det jag tycker är roligast och alltid kommer att tycka är roligast är att möta patienterna och anhöriga!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0