Ma vie en rose

Hej har ganska nyss kommit hem från universitetet och har även hunnit vara en snabbis på stan. Nu blire väl att tare lugnt ett tag å sen måste jag verkligen städa!

Nu kan ja inte backa för jag har gjort en felanmälan till skebo så kan inte se ut som ett bombnedslag här när dom kommer haha.

En film jag verkligen kan rekommendera som jag såg igår är "Ma Vie En Rose" (eller på engelska My Life in Pink).

En film om könsidentitet och könsuttrryck ett fördomsfullt franskt medelklass-villaområde. Ludovic är en ung pojke som gärna klär sig i klänning och använder läppstift. Till en början ser hans föräldrar det hela som ett barns oskyldiga lek, men när grannpojkens föräldrar upptäcker att han och Ludovic leker bröllop går det inte längre att vifta bort som en nyck. Problemen blir allt mer allvarliga för Ludovics familj och den skenbart vackra förortsidyllen rasar samman.





Även fast de är en gammal film så var den riktigt bra. Många tårar kom, när ingen accepterade hur han var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0