Frågan är ju vad dom tänker med?

Måste bara skriva två saker som stör mig jävulskt/ störde mig

När min kompis var utomlands så fanns det en drink som hette "Rape me" hur fan kan man ens döpa en drink till det? Som om det inte är en speciell sak att bli våldtagen!? Låter som att man vill bli våldtagen om man beställer den, helt sjukt! Fyfan säger jag bara!

Och sen en annan sak som jag hörde av en tjej som jag vet vem det är (hon kan ha sagt det för att jag inte är helsvensk och stod just bredvid, men mest för att hon är en dum blondin med utväxt som syns från 1000 meter)
"Jag satt i bussen idag påväg till skolan, och då satt det några invandrare där. Asså jag fattar inte, kan man inte svenska så ska man inte bo i Sverige, vad är det dom inte förstår?"
När jag hörde det så kom tanken "vad fan tänker hon med?" Så hon menar att innan man flyttar till till exempel USA så måste man kunna Engelska flytande innan man flyttar dit, eller flytande franska innan man flyttar till Frankrike? Sjuk tjej kan jag lova, ville komma med argument mot henne om jag nu kunde! Men vill aldrig prata med henne så är lite svårt..
Ni kanske tänker att hon menar att man i alla fall ska försöka lära sig svenska, men med hennes tonfall och om man vet vem hon är så betyder det precis som hon säger, "ut med alla invandrare"




Jaja nog tjatat om det, har i alla fall haft en slapp dag idag. Haft en föreläsning med en föredetta hari krishna munk, var lite långtråkigt men ändå ganska intressant. Sen har jag bara suttit i skolan och pluggat inför provet imorrn. Nu sitter och jag ska egentligen plugga, men man måste ju få ta en paus ibland. Har två stora prov imorrn som ska göras, vilket inte känns så kul men, och sen i helgen blir det inte något tal om "skolfritt" har ett stort prov på måndag, suck!



Men ska ta och börja plugga lite så jag kommer någon vart, hare bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0